دکور ویترین مغازه
در رابطه با چشم انداز اولیه و نمایش محصولات و برندها در ورودی فروشگاهها و مغازههای مختلف اعم از تولیدی و یا خدماتی و فروشگاهی میتوان ویترین آن محل را زبان گویای همان بیزینس قلمداد کرد. چیدمان و دکور ویترین مغازه یا فروشگاه در واقع بیان کننده نمای کلی از محصولات و برندهای موجود در آن میباشد.
تزیین ویترین مغازه
تزئین ویترین مغازه و فروشگاه و ترکیب دکوراسیون آن اهمیت بسیار بالایی دارد. بعنوان نمونه نحوه قرار دادن محصولات از بزرگ به کوچک در محلهای مناسب که بیشترین استفاده از فضا در آن رعایت شده باشد و همچنین نحوه چینش کالاها و محصولات مختلف در ابعاد متفاوت، طوری که مانع دیده شدن یکدیگر نباشند از جمله ارکان اصلی برای نمایش و تزیین ویترین مغازه میباشند.
یک ویترین شلوغ قابلیت نمایش تعداد بیشتری از محصولات را دارد ولی معمولا برای مشتری جذاب نیست..!
فروش بیشتر با یک نمای جذاب
هنگامی که مشتریان برای خرید کالایی در یک محل بورس همان کالا مانند یک خیابان بخصوص و یا یک پاساژ و مرکز خرید در حال قدم زدن هستند، شانس دیده شدن و عرضه محصول برای کسانیکه از یک ویترین شکیل و جذاب استفاده میکنند نسبت به بقیه مغازهها قطعا بیشتر خواهد بود. یک ویترین با دکوراسیون خوب و چیدمان چشمنواز و همچنین قدرت نمایش بالا برای محصولات همیشه در جذب بالای مشتری موثر خواهد بود.
ویترین مغازه همانطور که از نامش پیداست محل نمایش بهترین مدل و تنوع برای اجناس شماست و در واقع در خرید حضوری و غیر آنلاین نقش تعیین کننده دارد. لازم نیست ویترین مغازه شما بسیار پر زرق و برق و شلوغ باشد ، گاهی یک ویترین ساده و در عین حال دارای طراحی هوشمندانه و هدفمند هرچند هم کوچک ورودی مشتری و به اصطلاح پاخور فروشگاه شما را بطور چشمگیری افزایش خواهد داد. پس اگر مغازه شما دارای فضای کوچکی برای اختصاص دادن به ویترین دارد سعی نکنید از هر جنس و محصولی یک نمونه داخل ویترین قرار دهید و بجای آن میتوانید از تکنیکهای زیبا شناختی و بصری برای جذاب کردن آن استفاده نمایید.
چند تکنیک ساده و مهم برای جذابیت بیشتر ویترین مغازه
اگر فضای ویترین مغازه شما کوچک است بهتر است با یک نماد بولد شده و غیر متداول، نوع محصول خود را برجستهسازی کنید. بعنوان مثال ویترین فروشگاه کفشفروشی با قرار گرفتن یک لنگه کفش با سایز بزرگ و ساخته شده از متریال غیر واقعی میتواند از بقیه مغازههای مشابه خود کاملا متمایز گردد و مشتری را به دیدن ویترین شما علاقمند کند. نکته مهم و تاثیرگذار در این روش این است که شما محصول کمی در یک ویترین بسیار شیک قرار دادهاید و زیبایی ویترین حاکی از وجود محصولاتی خاص و استثنایی در داخل مغازه بوده که نشان دهنده حسن سلیقه و طرز فکر صاحب فروشگاه است و همین موضوع باعث میشود مشتری وارد مغازه و فروشگاه شما گردد.
چنانچه دارای فضای مناسبی برای طراحی دکوراسیون ویترین فروشگاه خود هستید بهتر است بسته به نوع اجناس از استندهای فلزی و چوبی زیبا در در طراحی و ساخت ویترین استفاده کنید. نوع ویترین، ظاهر و چیدمان آن گویای خلاقیت و سلیقه شماست و این معنی عینا به بیننده نیز منتقل میشود تا آنجا که حتی باعث خواهد شد افراد رهگذر هم به مشتری تبدیل شوند…
گاهی میتوان با یک بگراند ویژه و غیر متعارف به دکور ویترین فروشگاه خود جلوهای نو و جدید ببخشید بطوری که مشتری ابتدا جذب دکوراسیون زیبا و هنرمندانه شما شده و بعد نگاه وی متوجه اجناس داخل آن گردد. البته استفاده از رنگهای جذاب و وکتورهای مناسب و نسبتا بزرگتر از حد معمول به تکمیل شدن این ایده کمک خواهد کرد.
اهمیت ویو و ظاهر فروشگاه در جذب مشتری
حتما تا به حال پیش آمده که برای خرید وسیلهای وارد فروشگاهی شده باشید با کلی جنس و لوازم، ولی به دلیل درهم بودن آنها و چیدمان نادرست و منسجم و یا طبقهبندی نشدن کالاها، با صرف کلی وقت نتوانستهاید کالای مدنظر خود را پیدا کنید. طبقه بندی شدن اجناس بر اساس فاکتورهایی مثل جنس، سایز، رنگ، مدل، قیمت و … در واقع نوعی آدرس دهی به مشتری برای دسترسی سریع و آسان در انتخاب کالای مورد نظر اوست.
دسته بندی محصولات ⇓