درب ضد سرقت

درب ضد سرقت

آشنایی با انواع دربهای ضد سرقت

نکات مهم هنگام خرید

لیست قیمت و گالری محصولات

انتخاب درب ضد سرقت مناسب

این روزها همه مردم به دنبال راهی هستند که بتوانند از اموال، خانه و خانواده خود بهتر مراقبت و حفاظت کنند. یکی از مهم‌ترین عواملی که علاوه بر امنیت بیشتر در زیبایی و جلوه واحد ساختمانی تاثیر زیادی دارد، استفاده از درب‌های ضد سرقت است. زیرا به دلیل داشتن جلوه و ظاهری زیبا همواره در جلب نظر دیگران نقش داشته و حتی در تعیین قیمت در خرید و فروش واحد ساختمانی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

درب ضد سرقت یکی از رایج‌ترین درب‌هایی است که امروزه در بسیاری از واحدهای مسکونی یا اداری مورد استفاده قرار گرفته و از مزایای زیادی برخوردار می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به پیرامون مطالبی در جهت بررسی همه جانبه درب ضد سرقت بپردازیم تا سفارش ساخت و یا خرید، برای شما آسانتر شود.

درب ضد سرقت

ساختار و مشخصات دربهای ضد سرقت

ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی که درب‌های ضد سرقت دارند، موجب شده است که نسبت به سایر درب‌های معمولی یا آکاردئونی از طرفدارها و کاربرد بیشتری برخوردار باشند. از مهم‌ترین عواملی که موجب تمایز این درب‌ها با سایر درب‌های معمولی شده است، تفاوت در جنس، قفل‌ها، نوع چهارچوب و امنیت بالای آن می‌باشد. البته لازم به ذکر است که در انواع این نوع دربها چارچوب اصلی فلزی است، اما برای زیباتر شدن و همخوانی با دکوراسیون منازل از روکش های چوبی نیز برای چارچوب درب استفاده می گردد.

درب‌های ضد سرقت باید متناسب با محل مورد نظر انتخاب شده و نصب شوند تا به خوبی بتوانند در برابر بلایای طبیعی مانند آتش سوزی، زلزله، تخریب و غیره مقاوم بوده و عایق خوبی در برابر سرما و گرما و حتی صدا باشند و امنیت لازم را در برابر سرقت‌های احتمالی داشته باشند.

معمولا ساختمان‌هایی که به صورت ویلایی و حیاط دار هستند، در برابر سرقت و تخریب آسیب پذیرتر بوده و راحت‌تر باز می‌شوند. بنابراین در تعبیه درب بر روی اینگونه ساختمان‌ها باید از لایه‌های بیشتر فلزی و شبکه فولادی محکم استفاده شده که برای ایجاد استحکام و امنیت بیشتر، از آلیاژهایی با قابلیت ضد برش، ضد اسید، ضد مته و حتی ضد تخریب، بسته به درخواست مشتری می‌توان استفاده نمود.

تمامی درب‌های استاندارد ضد سرقت از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب ساخته می‌شوند، که همین کیفیت، موجب شده تا دوام بیشتری در استفاده دراز مدت داشته باشند و از طرفی در برابر نشست ساختمان، ضربه و فشار دچار هیچ تغییر شکلی نشوند.

درب ضد سرقت


نکات مهم هنگام خرید درب ضد سرقت که می بایست مد نظر قرار داد

در درجه اول در خرید درب ضد سرقت به دارا بودن امنیت بالای درب باید توجه کرد.

در این ارتباط برای خرید بهترین درب ضد سرقت باید نکات زیر را در نظر گرفت که عبارت اند از :

۱- دقت شود که تمامی فلزات و آلیاژهایی که در درب ضد سرقت به کار رفته از نوع مرغوب و با کیفیت موجود در بازار باشند.

۲- ضخامت آلیاژ ورقی که در چهارچوب ها بکار رفته باید مورد توجه قرار گیرد. این ورق حتما باید سایز ۱٫۵ میلی‌متر یا بالاتر از این رنج باشد.

۳- تمامی لولاهایی که برای نصب درب ضد سرقت به کار می‌روند باید به نحوی ساخته و نصب شوند که بتواند وزن لنگه درب را تحمل کند. در این صورت اگر از لولای جنس بی کیفیت استفاده شود بعد از گذشت زمان، تنظیم درب و ریگلاژ آن فرسوده می‌شود. برای نصب بهتر باید از ۳ عدد لولای بلبرینگ دار استفاده شود.

۴- لایه رویی درب ضد سرقت بهتر است از جنس ملامینه و یا پی وی سی باشد زیرا اگر از جنس ام دی اف باشد ممکن است مقاومت و زیبایی خود را در برابر رطوبت، ضربه و نور به دلیل استحکام کم از دست بدهد.

۵- حتما باید دقت شود که در بین لایه های داخلی درب، از فولاد محکم استفاده شده باشد.

۶- قفل‌ها و کلیدها هم بسیار مهم هستند. انواع ساخت کشور ترکیه از جهت کیفیت و امنیت، از ضریب اطمینان خوبی برخوردار هستند.

انواع درب ضد سرقت



مزایای استفاده از درب ضد سرقت چیست؟

عایق بودن در برابر ورود و خروج هوای گرم و سرد داخل منزل و محیط کار

عایق صوتی و کاهش ورود صداهای مزاحم به داخل خانه

دارا بودن فلز و عایق فولادی محکم برای مقاومت بیشتر در برابر سرقت

اتصال از طریق چندین نقطه به چهارچوب برای اتصال محکم‌تر و ایمن‌تر

عایق در برابر گرما و سرما

عایق محکم در برابر آتش سوزی به دلیل دارا بودن پشم نسوز با توجه به استانداردهای لازمه سازمان آتش نشانی

درب دارای ویژگی غیر قابل اهرم کردن می‌باشد.

دارا بودن نوار پلاستیکی در اطراف درب و چهارچوب برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل

نصب آسان بدون کوچکترین آسیب و فشار

دارا بودن حداکثری ۱۱ زبانه مختلف در زوایای متفاوت برای قفل کردن ایمن‌تر در سه جهت

ضخامت بالای درب ضد سرقت برای امنیت بالا

مقاومت در برابر بو و رطوبت هوا

دوام بالا در استفاده طولانی مدت نسبت به نوع معمولی

تنوع زیاد در شکل و ظاهر و نوع ساخت

تنوع در ابعاد و ضخامت با توجه به کاربردها و اندازه مختلف مورد نیاز

تنوع در رنگ روکش‌های درب

مقاوم در برابر اتلاف انرژی

تعبیه قفل‌های مخصوص در هنگام ترک ساختمان برای امنیت بیشتر

تنوع در قیمت و هزینه خرید آن

قابلیت تعبیه کردن چشمی بر روی آن(ساده یا الکترونیکی)



گالری درب ضد سرقت

مدرن سازی و آسایش هر چه بیشتر در منزل و محل کار را تجربه کنید…

انواع درب‌ ضد سرقت

تمامی درب‌های ضد سرقتی که در بازار ایرانی هستند از نظر قیمت و نوع ساخت به سه دسته ایرانی، ترک و چینی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به توضیح مختصری در این رابطه خواهیم پرداخت :

درب‌های ضد سرقت کشور ترکیه دارای کیفیت بالایی هستند که در عین حال قیمت بالایی نیز دارند. در واقع کیفیت درب‌های ضد سرقت را می‌توان از رویه، وزن، رنگ و مواد داخلی آن تشخیص داد.

درب‌های ساخت چین هستند از کیفیت و قیمت بسیار پایینی برخوردار بوده و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در آخر درب‌های ضد سرقتی که در ایران ساخته می‌شود نسبت به نوع ترک از کیفیت و قیمت پایین‌تری برخوردار بوده اما در عین حال نسبت به نوع چینی بسیار با کیفیت تر هستند.



قیمت درب ضد سرقت

علت تفاوت قیمت درب های ضد سرقت

چه عواملی بر روی قیمت درب های ضد سرقت تاثیر دارد؟

۱- یکی از عواملی که بر روی قیمت درب های ضد سرقت تاثیر دارد، کشوری است که درب در آن ساخته شده است. در بازار سه نوع درب ترکیه ای، ایرانی و چینی وجود دارد که در این بین، درب های ترکیه ای از بقیه قیمت بالاتری دارد. البته کیفیت درب های ترکیه و ایرانی در یک حد است و این دو می توانند رقابت خوبی را با یکدیگر برای فروش داشته باشند.

۲- مورد دیگری که بر روی تعیین قیمت درب ضد سرقت تاثیر دارد، نوع و جنس چوبی است که در تولید بدنه اصلی درب و روکش آن مورد استفاده قرار گرفته است. هر چه کیفیت چوب استفاده شده بالاتر باشد، قیمت نیز افزایش پیدا می کند.

۳- قیمت یراق آلات، هم چون دستگیره و لولای مورد استفاده در درب نیز می تواند به نوبه خود تاثیراتی را بر روی تفاوت قیمت درب های ضد سرقت داشته باشد.

قیمت آپارتمان

کمی از تاریخچه پیدایش این نوع درب ها بدانید

برای نخستین بار درب ضد سرقت در کشور ایتالیا رونمایی شد و سپس با پیشرفت تکونولوژی، کشور ترکیه نیز اقدام به تولید درب ضد سرقت نمود. درب‌هایی که در کشور ایتالیا ساخته می‌شدند نسبت به درب‌های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه، از قیمت و هزینه ساخت بالاتری برخوردار بودند، بنابراین کشور ترکیه توانست بازار جهانی خوبی را کسب کند. یکی از برندهای معتبر ساخت درب ضد سرقت در ترکیه، برند کاله است.

در این میان، تولیدکنندگان قفل‌های دوتایی یا چندتایی و حتی یراق آلات داخلی برای تعبیه در داخل درب ضد سرقت نیز در کنار شرکت‌های تولیدی درب قرار گرفتند.

در ابتدا درب‌های ضد سرقت فقط وارداتی بودند که در عین حال قیمت و هزینه زیادی را دربر می‌گرفتند. با گذشت زمان، ایران توانست خط تولید درب‌های ضد سرقت را ایجاد کند که با استقبال عظیمی از مشتریان روبرو شد که حتی از نظر کیفیت و نوع ساخت با نمونه‌های تولید کنندگان خارجی قابل رقابت شد.