همه چیز درباره سعادت آباد

محله سعادت آباد به عنوان یکی از محله های شیک و لوکس در استان تهران محسوب می شود. سعادت آباد در قسمت شمال غرب تهران و در منطقه ۲ شهرداری قرار دارد که طبق نقشه از سمت شرق به بزرگراه چمران، از سمت شمال به کوی فراز، از سمت شمال غرب به فرحزاد و از سمت جنوب به شهرک غرب دسترسی دارد.

در این مقاله از سایت به تمام ویژگی ها و موارد مهم در ارتباط با خرید آپارتمان در سعادت آباد و امکانات مختلف آن خواهیم پرداخت. بنابراین اگر به دنبال خرید و یا اجاره آپارتمان برای سکونت خود هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

قیمت آپارتمان در سعادت آباد

محله سعادت آباد مساحتی به متراژ ۲۸۴ هکتار دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی(شمال شهر)، رعایت اصول ساخت و ساز شهری و راهها و نیز وجود مراکز مختلف خرید و امکانت ویژه ای که دارد از محله های شیک و دنج تهران محسوب شده و دارای ارزش قیمت بالایی است.

خیابان های اصلی سعادت آباد از جمله خیابان ۲۴ متری، بلوار پاکنژاد و بلوار فرحزادی می باشد. دراصل مرز اصلی سعادت آباد و شهرک غرب، بلوار سرو و بلوار دریا هستند که موازی با یکدیگر(شرقی –غربی) قرار گرفته اند.

تمامی ساختمان ها و آپارتمان هایی که در سعادت آباد ساخته شده اند، به نوعی نوساز بوده و بافتی مدرن و جدید شهری دارند. به همین دلیل آپارتمان ها و ساختمان های قدیمی کمتر به چشم می خورد که عمدتا دارای قدمتی کمتر از ۲۰ سال هستند.

قیمت آپارتمان در سعادت آباد

همانطور که در مطالب بالا بیان کردیم، سعادت آباد از محله های کلانشهر تهران محسوب می شود که ساخت و سازها و افزایش تقاضا برای سکونت، موجب بالا رفتن قیمت مسکن در این محله شده است.

اگر قصد خرید آپارتمان را در سعادت آباد دارید، می توانید قبل از خرید از مشاوران و کارشناسان املاک، قیمت آپارتمان در سعادت آباد را استعلام کنید. یکی از مهم ترین دلایلی که موجب بالا رفتن قیمت آپارتمان در سعادت آباد شده است، کیفیت و مرغوبیت مصالح و نحوه ساخت و ساز در این محله بوده است.

کارشناسان بر این نظرند که قیمت آپارتمان در سعادت آباد به این دلیل رو به افزایش است، که در کنار بالا رفتن تقاضا برای خرید، این محله از آب و هوای مطبوع و پاک، افزایش امکانات و مراکز خرید، مراکز درمانی و خدماتی، آموزشی و ترافیک کمتر … برخوردار است.



خرید آپارتمان در سعادت آباد

افزایش تقاضای خرید آپارتمان در سعادت آباد ، وجود آپارتمان های نوساز و بالارفتن ساخت و ساز در آن موجب شده است تا قیمت خرید آپارتمان افزایش یابد. اول از همه قیمت خرید آپارتمان بستگی به این دارد که سازه در چه خیابان و محله ای ساخته شده است.

یکی از گران ترین خیابان های سعادت آباد، خیابان ۲۴ متری است. قیمت خرید آپارتمان در سعادت آباد از مبلغ هر متر مربع ۱۵ میلیون تومان الی ۲۷ میلیون تومان متغیر می باشد.

قسمت اعظمی از محله سعادت آباد، خانه هایی قرار دارند که سقف شیروانی داشته و بافت ویلایی دارند. این قسمت از سعادت آباد دارای جوی آرام و ساکت بوده که ساکنین بیشتری نسبت به سایر قسمتهای دیگر دارد.

اگر قصد خرید آپارتمان در سعادت آباد را دارید می توانید از کارشناسان و مشاوران املاک کمک گرفته و با توجه به بودجه خود، دسترسی محلی، امکانات رفاهی و خدماتی و … اقدام به خرید آپارتمان در سعادت آباد کنید.



اجاره آپارتمان در سعادت آباد

این محله به دلیل امکانات زیادی که دارد، پرطرفدار ترین و محبوب ترین بازارهای رهن و اجاره آپارتمان را در دست داشته و روزهای پر رونق خود را تجربه می کند.

قیمت رهن یا اجاره آپارتمان در سعادت آباد، با توجه به ویژگی ها و امکانات داخل آپارتمان مانند مسیر دسترسی، سونا، جکوزی و استخر و … محاسبه خواهد شد. به طور معمول آپارتمان های محله شهرک مخابرات، سرو و شهرک بام قیمت مناسبتری برای رهن و اجاره دارند.

در مقابل میزان مبلغ رهن و اجاره آپارتمان در خیابان های علامه شمالی و جنوبی، ۲۴ متری و میدان کاج از قیمت بالاتری نسبت به محله های دیگر برخوردار هستند. به طور میانگین قیمت رهن و اجاره آپارتمان در محله سعادت آباد، یک پنجم مبلغ کل آپارتمان محاسبه می شود. هر چه ویژگی های آپارتمان، امکانات رفاهی و خدماتی در محله مورد نظر بیشتر باشد، نرخ اجاره و رهن آپارتمان نیز بالاتر خواهد رفت.

اجاره آپارتمان در سعادت آباد به دلیل روند صعودی ساخت و ساز وهمچنین کم بودن نرخ رکود در منطقه، آسان بوده و بازار مسکن از فایل های زیادی در زمینه اجاره آپارتمان با اقسام مختلف ویژگی ها برخوردار می باشد.

از دیگر موارد مهمی که در استعلام قیمت اجاره آپارتمان در سعادت آباد نقش دارد، سن بنا است. معمولا آپارتمان هایی که بیش از ۱۰ سال قدمت دارند، به ازای هر متر مربع مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از اجاره بها کسر خواهد شد. بیشتر آپارتمان های اجاره ای در سعادت آباد بالای ۷۰ متر مربع هستند.

املاک سعادت آباد

تمامی مشاوران املاک در سعادت آباد، با داشتن کارشناسان مجرب، تمامی مشتریان را در زمینه خرید، رهن یا اجاره آپارتمان و سایر ملک های مسکونی-اداری و تجاری راهنمایی می کنند. در واقع با داشتن اطلاعات کامل در زمینه امکانات و ویژگی های آپارتمان، تنوع قیمت و نوع سازه می توان انتخاب صحیح تر و آسانی داشت.

بسیاری از آژانسهای املاک سعادت آباد تمامی فایل های موجود در خرید، رهن و اجاره را در اپلیکیشن ها و سایت های مختلف قرار داده که می توان بدون حضور در املاک و صرف وقت کمتر، از ویژگی ها و امکانات مهم هر آپارتمان اطلاع پیدا کرد.

نقشه سعادت آباد

محله سعادت آباد به توجه به محل قرارگیری خود، دارای نقشه جغرافیایی زیر می باشد :

سعادت آباد به عنوان یکی از محله های کلانشهر تهران و جز منطقه ۲ شهرداری، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به سمت کوی فراز، از شمال شرق به سمت اوین، از شمال غرب به سمت فرحزاد دسترسی دارد.

روش های دسترسی اتوبوس-مترو و… 

از جمله خیابان های اصلی در سعادت آباد می توان به بلوار شهرداری، خیابان بهزاد، خیابان پاکنژاد، خیابان سرو و فرهنگ اشاره نمود. تمامی خیابان هایی که ذکر شد به عنوان شریان اصلی  و راه دسترسی کلی به سعادت آباد به شمار می روند. حتی این محله دسترسی آسانی به یکی از بزرگراه های اصلی مانند یادگار امام دارد.

سعادت آباد دارای خطوط اصلی مترو نیست(در حال حاضر میدان صنعت انتهای مسیر می باشد) و این خط در حال ساخت و ساز است که در نهایت اتمام خط ۷ مترو به این بخش نیز خواهد رسید. اما خطوط اتوبوسرانی و تاکسی رانی در حال خدمت رسانی به ساکنین این منطقه می باشند.

کلیه ادارات و سازمان های موجود در منطقه به همراه آدرس مراکز خرید 

سعادت آباد دارای مراکز خرید و فروشگاه های بزرگی است که از جمله معروف ترین و معتبرترین مراکز خرید در سطح استان تهران هستند.

از جمله معروف ترین مراکز خرید در سعادت آباد عبارتند از :

  • مرکز خرید تجاری سروستان
  • مرکز خرید تجاری بوعلی
  • پاساژ مادر
  • فروشگاه زنجیره ای شهروند بهرود
  • مرکز خرید تجاری علامه
  • مرکز خرید تجاری سهیل
  • مرکز خرید تجاری ابریشم
  • مرکز خرید تجاری توس
  • مرکز خرید تجاری کسری
  • مرکز خرید تجاری پرواز
  • مرکز خرید تجاری دیدار

مراکز درمانی 

محله سعادت آباد دارای چندین مرکز درمانی و بیمارستان خصوصی معتبر است که از هر نظر کامل و تجهیز بوده و دارای کادر پزشکی مجرب می باشند.

از جمله مراکز درمانی و بیمارستان های سعادت آباد عبارتند از :

۱

مرکز  خدمات جامع  سلامت سعادت آباد

انتهای بلوار ۲۴ متری سعادت آباد-خیابان اوین-جنب تعاونی زندان ها

۲۲۱۱۵۷۵

۲

مرکز  خدمات جامع  سلامت قدس

شهرک قدس(غرب)-فاز۶-ایوانک غرب-نبش گل افشان جنوبی-روبه روی تره بار

۸۸۳۶۱۶۹۵

۳

پایگاه شماره ۱ سعادت آباد

سعادت آباد – علامه جنوبی-خیابان ۲۴ شرقی-سرای محله دریا-طبقه ۳

۸۸۵۶۹۰۵۳

۴

بیمارستان عرفان

سعادت آباد، سرو شرقی، خیابان بخشایش، بیمارستان عرفان

۰۲۱۲۳۰۲۱۰۰۰

۰۲۱۲۳۰۲۱۷۶۳

 

۵

بیمارستان پارسیان

تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی تلفن

۰۲۱۲۲۳۶۳۳۱۲

۶

بیمارستان دامپزشکی سپیدار

سعادت آباد، میدان شهرداری، بلوار شهرداری شمالی، نبش خیابان سپیدار

۰۲۱۲۲۱۱۷۶۷۶

۰۲۱۸۸۶۸۴۰۹۵

۷

کلینیک زخم

سعادت اباد بین میدان سرو و بلوار شهرداری خیابان شهید ریاضی بخشایش بیمارستان عرفان

۰۲۱۲۳۰۲۱۷۰۰

۸

بیمارستان بهمن

شهرک غرب، بلوار ایران زمین ، تقاطع شمالی خوردین، روبروی فرهنگسرای ابن سینا

۰۲۱۸۲۴۹۹۵۲۶

۰۲۱۸۸۵۷۵۹۰۱

۹

بیمارستان آتیه

شهرک غرب، بلوار فرحزادی، نبش دادمان

۰۲۱۸۲۷۲۱

۰۲۱۸۲۷۲۳۷۲۸

۱۰

مرکز پزشکی آزادی

سعادت آباد بالای میدان کاج ، کوچه ۵ یا نوروزی ، پلاک ۶ ، طبقه ۳ ، واحد ۱۶

 

تره بار 

منطقه سعادت آباد یکی از مناطقی است که در تهران از بزرگترین میادین میوه و تره بار را دارد که در سطح سعادت آباد پراکنده است.

از جمله میادین میوه و تره بار عبارتند از :

آدرس بازار میوه و تره بار دریا: سعادت آباد، بلوار دریا،  خیابان مطهری شمالی، خیابان شهید اناری، جنب پل بلوار شهرداری

تلفن بازار میوه و تره بار دریا: ۸۸۶۹۵۹۹۰

آدرس، تلفن و نقشه بازار میوه و تره بار بهرود: میدان صنعت، بلوار پاکنژاد، شهرک مخابرات، میدان بهرود

تلفن: ۲۲۱۱۴۵۶۰

آدرس بازار تره بار شهرک قدس: شهرک غرب، خیابان ایوانک  غربی، نبش خیابان گل افشان شمالی

تلفن بازار تره بار شهرک قدس: ۸۸۳۷۳۴۳۴

ادرس بازار تره بار یادگار امام: یادگار امام، خیابان سپهر، خیابان گلبرگ سوم، بازار روز یادگار امام

  تلفن بازار تره بار یادگار امام: ۸۸۵۷۳۵۵۳

ادرس بازار میوه و تره بار مهستان: میدان صنعت، خیابان خوردین، چهار راه خوردین، خیابان ایران زمین

تلفن: ۸۸۵۸۱۶۸۹

آدرس بازار میوه و تره بار شهید دادمان: شهرک غرب، میدان  صنعت، بلوار انقلاب، خیابان هرمزان، تقاطع هرمزان

آدرس بازار تره بار شهید پاکنژاد: میدان صنعت، بلوار پاکنژاد، بلاتر از چهار راه سرو، نبش یاشار

آدرس بازار میوه و تره بار بوستان: میدان کتاب، خیابان کوهستان، روبروی مجتمع مسکونی کوهستان

تلفن بازار میوه و تره بار بوستان: ۲۲۳۸۲۱۹۰                                  

آدرس بازار تره بار کاج: یادگار امام شمال، نرسیده به بزرگراه نیایش، خیابان شهید حافظی

تلفن بازار میوه و تره بار کاج: ۲۲۰۷۲۷۳۰

 

رستوران های سعادت آباد

سعادت آباد به عنوان یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین محله های تهران، دارای رستوران های معتبری است که در ادامه به معرفی ۵ رستوران مهم منطقه خواهیم پرداخت.

  • رستوران تهران بین
  • رستوران ترکیه ای آوا
  •  رستوران ایتالیایی ارگانا
  • رستوران مستر جوجه
  • رستوران بین المللی نارنجستان


امکانات رفاهی در سعادت آباد

از مهمترین امکانات رفاهی سعادت آباد می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از :

  • پارک بوستان کوهستان

  • سینما اریکه ایرانیان

  • پارک سنگی

  • مرکز تفریحی تجاری ابریشم

  • پارک آسمان

  • هتل اسپیناس

  • پارک ژوراسیک